Lancia Delta Integrale & Lancia Delta HF Turbo

Lancia Delta. Hranatý hatchback z osmdesátých let už pomalu upadl v zapomnění. Od něj odvozený závodní speciál nikoli. Stal se legendou. A není čemu se divit. Kdo jiný dokázal témeř deset let na hlavu porážet jednoho soupeře za druhým? Ostatně, dodnes Vás zachovalá závodní Delta vyjde na nějaký ten milionek, ne-li víc.
Ptáte se, v čem to je? Všechno je to v motoru. Je velký, robustní a silný. V dobách, kdy Delta vyhrávala jednu rally za druhou, se stejný motor, vyladený na nižší výkon, montoval i do velkého sedanu Thema. Ve vrcholné verzi 16V Turbo, se kterou jsem měl tu čest jet, má výkon přes 200 koní a krouták 298 Nm. Téměr dvoutunový vůz katapultuje na 100 km/h za 7,2 sec. a dech mu dojde až při 240 km/h. V závodní úpravě měl motor výkon prý až 660 koní a lehoučkou Deltu vystřelil ke 100 km/h za neuvěřitelných 3,2 vteřiny. V těch dobách jsme obdivovali výkony domácí Škody Favorit…

RSS komentářů k tomuto příspěvku. TrackBack URI

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.